Farbenlicht | Despre art-terapie
Am creat Atelierul Farbenlicht din pasiune pentru artă, pentru om, pentru natură şi pentru călătorii interioare creative, care au ca scop lărgirea orizontului personal de percepţie.
art terapie, cisnadioara,, cursuri de arta, cursuri sibiu, kristina ratiu demuth, terapie prin arta, cursuri de arta pentru copii, cursuri de arta pentru adulti, sibiu
21669
page,page-id-21669,page-template-default,ajax_leftright,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.4,wpb-js-composer js-comp-ver-4.6.2,vc_responsive

Arta este o oglindă în care fiecare vede ceea ce gândeşte

Constantin Brâncuși

CE ESTE ART-TERAPIA?

Art-terapia poate fi definită ca o formă de terapie în care se folosesc diferite mijloace şi metode plastice de exprimare având ca scop:

  • autocunoaşterea (prin conştientizarea propriilor gânduri, emoţii, trăiri, experienţe şi a conţinuturilor inconştiente -prin pictura,desen, modelaj, colaj etc.)
  • îmbunătăţirea percepţiei de sine şi a celuilalt
  • recunoaşterea şi depăşirea blocajelor emoţionale
  • recunoaşterea şi activarea resurselor interioare
  • promovarea unităţii persoanei
  • prevenirea bolilor psihice
  • dezvoltarea abilităților emoţionale, cognitive şi a motoricii fine la copii
  • autoactualizarea
  • dezvoltarea autonomiei personale

Art-terapia porneşte de la ideea că fiecare om este creativ.

În acest context ea încurajează şi susţine prin mijloace specifice folosirea potenţialului creativ  şi recunoaşterea resurselor interioare care se releva la nivel de imagine .

Art-terapia lucrează cu resursele interioare ale persoanei.

Acestă abordare pleacă de la premisa că fiecare om are în sine însuşi potenţialul de dezvoltare indiferent în ce etapa sau situaţie a vieţii se afla. Conştientizarea, activarea resurselor cât şi recunoaşterea şi prelucrarea unor modele interioare disfuncţionale  au ca scop dezvoltarea persoanei.

DSC_03471

Problemele şi dificultățiile conţin posibilitatea pentru individ de a se dezvolta, în măsura în care acesta reuşeşte (vrea să reuşească) să le depăşească conştient şi cu  responsabilitate.

În cazul copiilor, actul exprimării artistice este benefic în sine deoarece prin exprimarea externalizata a unei probleme, într-un  mod simbolic dar palpabil, copilul se poate elibera de o presiune interioară.

Persoanele care participă la şedinţele de art-terapie nu trebuie să aibă abilităţi artistice de pictură, desen, modelaj. Accentul nu este pus pe realizarea unor obiecte estetice, ci pe exprimarea propriilor gânduri, a trăirilor, experienţelor  şi a conţinuturilor inconştiente prin pictura, desen, modelaj etc

Rolul art-terapeutului:

Scopul meu este acela de a însoţi, de a susţine activarea potenţialului creativ  al persoanei şi de a o îndruma prin întrebări şi reflecţii să ajungă la proprile răspunsuri. – Kristina Rațiu Demuth

Rolul imaginii în art-terapie

Imaginea are rolul unui recipient în care persoana „toarnă”  fragmente din propria gândire, emoţii, experienţe, simboluri. Imaginea oglindeşte astfel  şi stilul de viaţă (Adler), concepţia despre lume şi comportamentul inconştient dar orientat spre un anumit scop al persoanei.  Ea conţine în fond o mişcare interioară expresiv- creativă iar persoana a cărei privire este orientată spre a-i desluşi sensul este condusă spre o cunoaştere de sine mai profundă.

BENEFICII:

  • dezvoltarea abilititilor emotionale si cognitive
  • recunoasterea si activarea potentialului interior
  • dezvoltarea personala prin folosirea potentialului creativ
  • imbunatatirea constientizarii si a perceptiei de sine
  • recunoasterea si depasirea blocajelor emotionale
  • promovarea unitatii persoanei
  • prevenirea bolilor psihice
  • dezvoltarea capacitatii de simbolizare
  • dezvoltarea autonomiei si a respectului de sine
  • promovarea unei relationari empatice
  • dezvoltarea motoricii fine la copii